Mania - 2008-08-04 15:55:44

Witam.

Myślę, że każdemu początkującemu przyda się krótki poradnik, gdzie dowie się, jak stworzyć swój własny OTS. Opisane są tutaj podstawowe rzeczy typu config.lua. życzę miłej lektury ; )

No więc powinniśmy zacząć od najważniejszej rzeczy... czyli śćiągnięciu OTS ;-)
Może to być dowolny OTS, ponieważ są one do siebie bardzo podobne.

Następnie rozpakowywujemy plik i zaczynamy od config.lua, którego otwieramy za pomocą notatnika.
Właściwości-----> Otwórz za pomocą------> Notatnik

Tutaj już wam pokażę co powinniście lub możecie uzupełnić :-) Miejsca oznaczone gwiazdką oznaczają
ważniejsze informacje :-)


Konfiguracja Config.lua




---------------------------- OTServ configuration ------------------------------

-- datadir
datadir = "data/"

-- sets what map to load
map = "data/world/test.otbm"                        <------ Â?cieżka do mapy. Przy zmienieniu jej na mapę o nazwie ,,moja" wystarczy zmienić ,,test" na ,,moja".

-- OTBM for binary, SQL for SQL map, XML for OTX maps
mapkind = "OTBM"                                       <------ To zostawiamy.

-- SQL for acc/player info from SQL, XML for acc/player info from XML
sourcedata = "XML"                                    <------ To zostawiamy.

-- the message the player gets when he logs in
loginmsg = "Witam na SiwekOTS"               <------ Napis, który pojawia się po zalogowaniu do gry na kanale Default.

-- the port otserv listens on *
port = "7171"                                               <------ Port Servera. Najlepiej zostawić taki jaki jest.

-- name of our server
servername = "SiwekOTS"                         <------ Nazwa servera.

-- name of the owner of our server
ownername = "GM Misjonarz"                    <------ Posiadacz servera.

-- email of the owner of our server
owneremail = ""                                         <------ E-mail posiadacza servera.

-- the url for more server info
url = ""                                                       <------ Strona servera. Nie jest konieczna

-- the location of the server
location = "Poland"                                   <------ To raczej zostawiamy :-)

-- the ip the server should redirect too *
ip = "86.63.99.152"                                  <------ Nasze IP. Aby je sprawdzić wchodzimy na
http://mojeip.org lub inne jakby ktoś wolał

-- The messagebox you sometimes get before you choose characters *
motd = "Witamy na SiwekOTS :-)"           <------  Tekst, który pojawia się przed listą postaci.
motdnum="0"

-- use md5 passwords for accounts, yes/no
md5passwords = "no"                             

-- world type. options: pvp, no-pvp, pvp-enforced *
worldtype = "pvp"                                    <------ Typ świata.

Krótki opis
,,PvP- Można się zabijać"
,,PvP-Enforced- Za zabicie gracza dostaje się doświadczenie"
,,No-PvP- Nie można się zabijać.

-- max number of players allowed *
maxplayers = "40"                                  <------ Maksymalna ilość osób na serverze.

-- exhausted time in ms (1000 = 1sec) *
exhausted = 1000                                 <------ Jak szybko można strzelać z runek. Poniżej 1000 można strzelać z macro =P

-- exhaustion time for healing spells (1000 = 1sec)
exhaustedheal = 1000                          <------ Jak szybko można się leczyć czarami spontaniczymi (exura, exura gran, exura vita)

-- how many ms to add if the player is already exhausted and tries to cast a spell (1000 = 1sec)
exhaustedadd = 300

-- how long does the player has to stay out of fight to get pz unlocked in ms (1000 = 1sec)
pzlocked = 10*1000

-- allow multiple logins of the same char
allowclones = 0                                     <------ Ile osób może grać 1 charem. Przydatne do PvP :-)

-- vocation names
vocations = {"a sorcerer", "a druid", "a paladin", "a knight"}          <------ Najlepiej zostawić
promoted_vocations = {"a master sorcerer", "an elder druid", "a royal paladin", "an elite knight"}         <------ Też najlepiej zostawić


--- SQL part
sql_host = "localhost"
sql_user = "root"
sql_pass = ""
sql_db   = "otserv"


--- SQL MAP part
sqlmap = "test_map"
map_host = "localhost"
map_user = "root"
map_pass = ""
map_db   = ""

------------------------- YurOTS basic configuration ---------------------------

-- name of your world (seen on the character list when logging in)
worldname = "Siwek OTS"               <------ Nazwa Servera

-- how often do server saves it's state (0 = off, 5 = 5min, 60 = hour)
autosave = 10                                 <------ Co jaki czas ma następować zapis servera.

-- do you want to enable cap system? (yes/no)
capsystem = "no"                            <------ Czy ma być cap system??

-- do you want players to learn spells before they can use them? (yes/no) *
learnspells = "no"                            <------ Czy trzeba uczyć się czarów??

-- do you want to give premium account to all players? (yes/no)
freepremmy = "no"                           <------ Czy gracze mają zaczynać z Premium Account

-- do you want premium players to wait in queue as others? (yes/no)
queuepremmy = "yes"

-- how much % of {exp, mana, skill, eq, bp} do you lose when dying
diepercent = {"7", "7", "7", "7", "100"}         <------ Jakie są szanse na stratę doświadczenia, m lvl, skilli, eq lub backpacka

-- how many summons player can have
maxsummons = 2                            <------ Maksymalna ilość summonów.

-- do you want to give summons for all vocations? (yes/no)
summonsallvoc = "no"                     <------ Czy wszystkie profesje mogą tworzyć summona (Knight biega z 2 ds'ami?:-P)

-- chance of losing a spear when shot (0 - none lost, 100000 - all lost)
spearlosechance = 50                    <------ Po ilu uderzeniach spear ma ulec zniszczeniu

-- anti-afk - maximum idle time to kick player (1 = 1min)
kicktime = 15                                  <------ Po ilu minutach po nie oddawaniu oznak życia gracz ma zostać wyrzucony z gry

-- maximum number of items player can keep in his/her depot
maxdepotitems = 10000                 <------ Maksymalna ilość itemów w depo

-- maximum number of items on a house tile (including those in containers)
maxhousetileitems = 20                  <------ Maksymalna ilość itemów na jednej kratce domku

-- how much death entries are saved in players file (old are deleted)
maxdeathentries = 10                   

-- mana consumend by {snakebite, moonlight, volcanic, quagmire, tempest} rod
rodmana = {"2", "3", "5", "8", "13"}   <------ Najlepiej to i 3 poniższe zostawić.

-- mana consumed by wand of {vortex, dragonbreath, plague, cosmic energy, inferno}
wandmana = {"2", "3", "5", "8", "13"} <------ Najlepiej to i 2 poniższe zostawić.

-- shooting range of {snakebite, moonlight, volcanic, quagmire, tempest} rod
rodrange = {"4", "3", "2", "1", "3"}      <------ Najlepiej to i 1 poniższy zostawić.

-- shooting range of  wand of {vortex, dragonbreath, plague, cosmic energy, inferno}
wandrange = {"4", "3", "2", "1", "3"}    <------ Najlepiej to zostawić.

-- damage of burst arrows blast
-- default is from (1*lvl+5*mlvl)*0.24 to (1*lvl+5*mlvl)*0.55         <------ Obrażenia od burst arrow
burstarrowdmg = {"1.0", "5.0", "0.24", "0.55"}                            <------ Obrażenia od burst arrow

--------------------------- Multipliers and gains ------------------------------

-- experience multiplier (how much faster you got exp from monsters) *
expmul = 4           <------ Mnożnik expa.

-- experience multiplier for pvp-enforced (how much faster you got exp from players)
expmulpvp = 2     <------ Przy PvP-Enforced po zabiciu gracza dostajemy jego doświadczenie. Tutaj jest mnożnik tego doświadczenia ;-)

-- skill multipliers: 1 - rl tibia, 10 - ten times faster etc. {no-voc, sorcerer, druid, paladin, knight}
weaponmul = {"5", "5", "5", "5", "40"}            <------ Jak szybko mają rosnąć skille: fist, sword, axe i club figting
distmul = {"1", "1", "1", "40", "1"}                   <------ Jak szyko ma rosnąć distance
shieldmul = {"5", "5", "5", "20", "30"}             <------ Jak szybko ma rosnąć shielding
manamul = {"1", "3", "3", "2", "2"}                  <------ Jak szybko ma rosnąć magic level

-- how much points of life,mana,cap do you get when advancing {no-voc, sorcerer, druid, paladin, knight}
capgain = {"10", "10", "10", "20", "25"}          <------ Ile co level dana profesja ma otrzymywać capa
managain = {"5", "30", "30", "15", "5"}     <------ Ile co level dana profesja ma otrzymywać many
hpgain = {"5", "5", "5", "10", "15"}     <------ Ile co level dana profesja ma otrzymywać życia

-- how much faster do you recovery life,mana after eating food (1 - rl tibia)
healthtickmul = 10            <------ O ile razy szybciej ma rosnąć życie niż w rl tibii
manatickmul = 10    <------ O ile razy szybciej ma rosnąć mana niż w rl tibii

-------------------------------- Skull system ----------------------------------

-- how many unjustified kills to get a red skull
redunjust = 3    <------ Po ilu zabiciach mamy otrzymać red skulla (tylko w PvP)

-- how many unjustified kills to get banned
banunjust = 6    <------ Po ilu zabiciach mamy otrzymać automatycznego bana

-- how long do you have white skull after attacking player (1 = 1min)
hittime = 1

-- how long do you have white skull after killing player (1 = 1min)
whitetime = 15   <------ Czas trwania white skulla

-- how long do you have red skull (1 = 1min)
redtime = 6*60 <------ Czas trwania red skulla. Im więcej osób tutaj zabijemy tym dłużej mamy. Po zabiciu 3 osób czekamy 3h, po 4 graczach 4h itd.

-- how long do you have to wait to lose 1 unjustified kill (1 = 1min)
fragtime = 12*60

------------------------------ GM access rights --------------------------------         To już zostawimy :-)

-- access to walk into houses and open house doors
accesshouse = 3

-- access to login without waiting in the queue or when server is closed
accessenter = 3

-- access to ignore damage, exhaustion, cap limit and be ignored by monsters
accessprotect = 3

-- access to broadcast messages and talk in colors (#c blabla - in public channels)
accesstalk = 3

-- access to move distant items from/to distant locations
accessremote = 3

-- access to see id and position of the item you are looking at
accesslook = 3




Jak Jeszcze coś to pisać

Damianos - 2008-08-04 15:56:23

do jakiego to silnika jest ?

Mania - 2008-08-04 16:00:23

YurOTS a co?? jak jakiś błąd To piszcie

Damianos - 2008-08-04 16:01:47

nie nie ma bledu jest spoko

www.pwszbudownictwo.pun.pl www.probleszno.pun.pl www.24hcommando.pun.pl www.narutofunclub.pun.pl www.gminanarew.pun.pl