Witam.
Myślę, że każdemu początkującemu przyda się krótki poradnik, gdzie dowie się, jak stworzyć swój własny OTS. Opisane są tutaj podstawowe rzeczy typu config.lua. życzę miłej lektury ; )
No więc powinniśmy zacząć od najważniejszej rzeczy... czyli śćiągnięciu OTS ;-) Może to być dowolny OTS, ponieważ są one do siebie bardzo podobne.
Następnie rozpakowywujemy plik i zaczynamy od config.lua, którego otwieramy za pomocą notatnika. Właściwości-----> Otwórz za pomocą------> Notatnik
Tutaj już wam pokażę co powinniście lub możecie uzupełnić :-) Miejsca oznaczone gwiazdką oznaczają ważniejsze informacje :-)
Konfiguracja Config.lua
---------------------------- OTServ configuration ------------------------------
-- datadir datadir = "data/"
-- sets what map to load map = "data/world/test.otbm" <------ Â?cieżka do mapy. Przy zmienieniu jej na mapę o nazwie ,,moja" wystarczy zmienić ,,test" na ,,moja".
-- OTBM for binary, SQL for SQL map, XML for OTX maps mapkind = "OTBM" <------ To zostawiamy.
-- SQL for acc/player info from SQL, XML for acc/player info from XML sourcedata = "XML" <------ To zostawiamy.
-- the message the player gets when he logs in loginmsg = "Witam na SiwekOTS" <------ Napis, który pojawia się po zalogowaniu do gry na kanale Default.
-- the port otserv listens on * port = "7171" <------ Port Servera. Najlepiej zostawić taki jaki jest.
-- name of our server servername = "SiwekOTS" <------ Nazwa servera.
-- name of the owner of our server ownername = "GM Misjonarz" <------ Posiadacz servera.
-- email of the owner of our server owneremail = "" <------ E-mail posiadacza servera.
-- the url for more server info url = "" <------ Strona servera. Nie jest konieczna
-- the location of the server location = "Poland" <------ To raczej zostawiamy :-)
-- the ip the server should redirect too * ip = "86.63.99.152" <------ Nasze IP. Aby je sprawdzić wchodzimy na http://mojeip.org lub inne jakby ktoś wolał
-- The messagebox you sometimes get before you choose characters * motd = "Witamy na SiwekOTS :-)" <------ Tekst, który pojawia się przed listą postaci. motdnum="0"
-- use md5 passwords for accounts, yes/no md5passwords = "no"
-- world type. options: pvp, no-pvp, pvp-enforced * worldtype = "pvp" <------ Typ świata.
Krótki opis ,,PvP- Można się zabijać" ,,PvP-Enforced- Za zabicie gracza dostaje się doświadczenie" ,,No-PvP- Nie można się zabijać.
-- max number of players allowed * maxplayers = "40" <------ Maksymalna ilość osób na serverze.
-- exhausted time in ms (1000 = 1sec) * exhausted = 1000 <------ Jak szybko można strzelać z runek. Poniżej 1000 można strzelać z macro =P
-- exhaustion time for healing spells (1000 = 1sec) exhaustedheal = 1000 <------ Jak szybko można się leczyć czarami spontaniczymi (exura, exura gran, exura vita)
-- how many ms to add if the player is already exhausted and tries to cast a spell (1000 = 1sec) exhaustedadd = 300
-- how long does the player has to stay out of fight to get pz unlocked in ms (1000 = 1sec) pzlocked = 10*1000
-- allow multiple logins of the same char allowclones = 0 <------ Ile osób może grać 1 charem. Przydatne do PvP :-)
-- vocation names vocations = {"a sorcerer", "a druid", "a paladin", "a knight"} <------ Najlepiej zostawić promoted_vocations = {"a master sorcerer", "an elder druid", "a royal paladin", "an elite knight"} <------ Też najlepiej zostawić
--- SQL part sql_host = "localhost" sql_user = "root" sql_pass = "" sql_db = "otserv"
--- SQL MAP part sqlmap = "test_map" map_host = "localhost" map_user = "root" map_pass = "" map_db = ""
------------------------- YurOTS basic configuration ---------------------------
-- name of your world (seen on the character list when logging in) worldname = "Siwek OTS" <------ Nazwa Servera
-- how often do server saves it's state (0 = off, 5 = 5min, 60 = hour) autosave = 10 <------ Co jaki czas ma następować zapis servera.
-- do you want to enable cap system? (yes/no) capsystem = "no" <------ Czy ma być cap system??
-- do you want players to learn spells before they can use them? (yes/no) * learnspells = "no" <------ Czy trzeba uczyć się czarów??
-- do you want to give premium account to all players? (yes/no) freepremmy = "no" <------ Czy gracze mają zaczynać z Premium Account
-- do you want premium players to wait in queue as others? (yes/no) queuepremmy = "yes"
-- how much % of {exp, mana, skill, eq, bp} do you lose when dying diepercent = {"7", "7", "7", "7", "100"} <------ Jakie są szanse na stratę doświadczenia, m lvl, skilli, eq lub backpacka
-- how many summons player can have maxsummons = 2 <------ Maksymalna ilość summonów.
-- do you want to give summons for all vocations? (yes/no) summonsallvoc = "no" <------ Czy wszystkie profesje mogą tworzyć summona (Knight biega z 2 ds'ami?:-P)
-- chance of losing a spear when shot (0 - none lost, 100000 - all lost) spearlosechance = 50 <------ Po ilu uderzeniach spear ma ulec zniszczeniu
-- anti-afk - maximum idle time to kick player (1 = 1min) kicktime = 15 <------ Po ilu minutach po nie oddawaniu oznak życia gracz ma zostać wyrzucony z gry
-- maximum number of items player can keep in his/her depot maxdepotitems = 10000 <------ Maksymalna ilość itemów w depo
-- maximum number of items on a house tile (including those in containers) maxhousetileitems = 20 <------ Maksymalna ilość itemów na jednej kratce domku
-- how much death entries are saved in players file (old are deleted) maxdeathentries = 10
-- mana consumend by {snakebite, moonlight, volcanic, quagmire, tempest} rod rodmana = {"2", "3", "5", "8", "13"} <------ Najlepiej to i 3 poniższe zostawić.
-- mana consumed by wand of {vortex, dragonbreath, plague, cosmic energy, inferno} wandmana = {"2", "3", "5", "8", "13"} <------ Najlepiej to i 2 poniższe zostawić.
-- shooting range of {snakebite, moonlight, volcanic, quagmire, tempest} rod rodrange = {"4", "3", "2", "1", "3"} <------ Najlepiej to i 1 poniższy zostawić.
-- shooting range of wand of {vortex, dragonbreath, plague, cosmic energy, inferno} wandrange = {"4", "3", "2", "1", "3"} <------ Najlepiej to zostawić.
-- damage of burst arrows blast -- default is from (1*lvl+5*mlvl)*0.24 to (1*lvl+5*mlvl)*0.55 <------ Obrażenia od burst arrow burstarrowdmg = {"1.0", "5.0", "0.24", "0.55"} <------ Obrażenia od burst arrow
--------------------------- Multipliers and gains ------------------------------
-- experience multiplier (how much faster you got exp from monsters) * expmul = 4 <------ Mnożnik expa.
-- experience multiplier for pvp-enforced (how much faster you got exp from players) expmulpvp = 2 <------ Przy PvP-Enforced po zabiciu gracza dostajemy jego doświadczenie. Tutaj jest mnożnik tego doświadczenia ;-)
-- skill multipliers: 1 - rl tibia, 10 - ten times faster etc. {no-voc, sorcerer, druid, paladin, knight} weaponmul = {"5", "5", "5", "5", "40"} <------ Jak szybko mają rosnąć skille: fist, sword, axe i club figting distmul = {"1", "1", "1", "40", "1"} <------ Jak szyko ma rosnąć distance shieldmul = {"5", "5", "5", "20", "30"} <------ Jak szybko ma rosnąć shielding manamul = {"1", "3", "3", "2", "2"} <------ Jak szybko ma rosnąć magic level
-- how much points of life,mana,cap do you get when advancing {no-voc, sorcerer, druid, paladin, knight} capgain = {"10", "10", "10", "20", "25"} <------ Ile co level dana profesja ma otrzymywać capa managain = {"5", "30", "30", "15", "5"} <------ Ile co level dana profesja ma otrzymywać many hpgain = {"5", "5", "5", "10", "15"} <------ Ile co level dana profesja ma otrzymywać życia
-- how much faster do you recovery life,mana after eating food (1 - rl tibia) healthtickmul = 10 <------ O ile razy szybciej ma rosnąć życie niż w rl tibii manatickmul = 10 <------ O ile razy szybciej ma rosnąć mana niż w rl tibii
-------------------------------- Skull system ----------------------------------
-- how many unjustified kills to get a red skull redunjust = 3 <------ Po ilu zabiciach mamy otrzymać red skulla (tylko w PvP)
-- how many unjustified kills to get banned banunjust = 6 <------ Po ilu zabiciach mamy otrzymać automatycznego bana
-- how long do you have white skull after attacking player (1 = 1min) hittime = 1
-- how long do you have white skull after killing player (1 = 1min) whitetime = 15 <------ Czas trwania white skulla
-- how long do you have red skull (1 = 1min) redtime = 6*60 <------ Czas trwania red skulla. Im więcej osób tutaj zabijemy tym dłużej mamy. Po zabiciu 3 osób czekamy 3h, po 4 graczach 4h itd.
-- how long do you have to wait to lose 1 unjustified kill (1 = 1min) fragtime = 12*60
------------------------------ GM access rights -------------------------------- To już zostawimy :-)
-- access to walk into houses and open house doors accesshouse = 3
-- access to login without waiting in the queue or when server is closed accessenter = 3
-- access to ignore damage, exhaustion, cap limit and be ignored by monsters accessprotect = 3
-- access to broadcast messages and talk in colors (#c blabla - in public channels) accesstalk = 3
-- access to move distant items from/to distant locations accessremote = 3
-- access to see id and position of the item you are looking at accesslook = 3
Jak Jeszcze coś to pisać
|